Henviser Programavtale
Du må lese hele dette dokumentet før du deltar i programmet.
Denne Henviser-avtalen inkluderer vilkårene her og Digital Trafikk sine Tjenestevilkår og Personvernerklæring (samlet "Avtalen"). Avtalen regulerer din aktivitet, søknad og deltakelse i Digital Trafikk sitt henviser-program (heretter "Programmet"). Ved å godta avtalen eller delta i programmet, samtykker du ("Henviser," "Du" eller "du") til å være bundet av vilkårene, og aksepterer at dette er en juridisk bindende avtale mellom deg og Digital Trafikk AS ("Digital Trafikk," "vi" eller "oss"). Hvis du representerer en bedrift, bekrefter du at du har myndighet til å binde bedriften til avtalen. Digital Trafikk kan endre avtalen når som helst. Din fortsatte deltakelse i programmet anses som aksept av eventuelle nye versjoner av avtalen. Du er ansvarlig for at dine ansatte, agenter og representanter overholder avtalen. Ethvert brudd på avtalen av dine ansatte, agenter eller representanter vil anses som et brudd fra din side.
SEKSJON 1. PROGRAMSØKNAD
Du samtykker til å gi all informasjon Digital Trafikk rimelig ber om i forbindelse med din søknad til Programmet, og du bekrefter at all informasjon du gir er sannferdig og nøyaktig. Digital Trafikk forbeholder seg retten til å avgjøre om du kvalifiserer for deltakelse i Programmet og kan endre kriteriene når som helst. Du samtykker til å bli kontaktet via e-post og telefonnummeret du oppgir i søknaden. Det er ditt ansvar å administrere varslinger på din enhet. For å stoppe tekstmeldinger fra Digital Trafikk, svar "STOPP" på en mottatt melding. Opt-out gjelder kun for spesifikke programmer og forhindrer ikke viktige servicemeldinger. Nettverkstjenester er utenfor Digital Trafikk sin kontroll, og de er ikke ansvarlige for problemer som oppstår fra dem. Digital Trafikk forbeholder seg retten til å endre eller avslutte tekstmeldingstjenester når som helst, med eller uten varsel, og kan suspendere eller avslutte din mottak av meldinger uten varsel.
SEKSJON 2. PROGRAMREGLER
Du bekrefter og garanterer at du, når du deltar i Programmet, vil følge de følgende programreglene ("Regler"), og at hvis Digital Trafikk etter eget skjønn bestemmer at du ikke overholder noen av Regler, vil du bli ansett som å være i vesentlig brudd på denne avtalen, og Digital Trafikk kan (etter eget skjønn), avslutte denne avtalen og din deltakelse i Programmet umiddelbart (som kan inkludere, uten begrensning, tap av opptjente provisjoner), uten ansvar:
a. Den etiske retningslinjen angitt i Vedlegg A;
b. Følgende (til sammen "Lover/Vilkår"): (i) vilkårene i avtalen, (ii) alle gjeldende lover, forskrifter, regler, retningslinjer, inkludert, men ikke begrenset til, retningslinjene fra Konkurransetilsynet om bruk og anbefalinger i reklame og relatert veiledning, vilkår og betingelser fra tredjepart som du og Programmet er underlagt, og (iii) vilkår for bruk, brukeravtaler og andre vilkår og betingelser som gjelder for bruken av hvert nettsted og/eller plattform du bruker; og
c. Digital Trafikk’s krav til informasjon som angitt i Vedlegg B.
SEKSJON 3. KOMPENSASJON
Ved aksept i Programmet vil du motta en unik Henviser ID gjennom https://portal.digital-trafikk.no. Denne Henviser ID-en vil bli inkludert i URL-en du bruker til å reklamere for Digital Trafikk (heretter kalt "Henviser Link"). Du kan tjene provisjoner (som nærmere beskrevet nedenfor) for hvert salg ("Salg") som registreres ved bruk av din Henviser ID. Du kan også tjene provisjoner på salg generert av Henvisere du har rekruttert til å bli med i Programmet ("Andre Stegs Henviser"). Digital Trafikk forbeholder seg full diskresjon i tildelingen av Andre Stegs Henviser.
Et salg anses å ha skjedd dersom en ny bruker ("Kunde") (i) kjøpte Digital Trafikk-produkter ved å få tilgang til Digital Trafikk-nettstedet direkte via en Henviser Link fra en av dine autoriserte kanaler; og (ii) klikket på Henviser Link til Digital Trafikk-nettstedet og kjøpte Digital Trafikk-produkter, forutsatt at dette var den siste Henviser Link til Digital Trafikk-nettstedet som kunden klikket på innen de siste 90 dagene. Alle avgjørelser om hvorvidt et salg har skjedd og om en provisjon er betalbar, vil bli tatt av sporbarhet med informasjonskapsler og av Digital Trafikk etter eget skjønn.
En provisjon opptjenes bare hvis (i) Henviser har aktiv Digital Trafikk konto, og (ii) Henviser har registrert og opprettholdt en brukbar konto hos en tredjeparts betalingsleverandør for å motta provisjonsutbetalinger og har gitt fullstendig og nøyaktig informasjon til Digital Trafikk for å muliggjøre betaling. Ingen provisjon opptjenes for et salg dersom, på tidspunktet for forsøkt utbetaling, Henviser ikke har opprettholdt en brukbar konto hos en tredjeparts betalingsleverandør eller Digital Trafikk ikke kan utbetale provisjoner på grunn av ufullstendig eller unøyaktig informasjon gitt av Henviser.
I tilfelle en Kunde har flere Henviser-cookies ("Cookies"), vil den nyeste cookie'en vanligvis avgjøre hvilken Henviser som krediteres med et salg, med mindre det er tilfeller av (i) nylig avbrutte Kunder som forsøker å abonnere på nytt under en annen Henviser innen 90 dager etter avbrudd, (ii) tilfeller av selvhenvisning, eller (iii) andre scenarier etter Digital Trafikk’s skjønn. Hvis en Kunde registrerer seg for Digital Trafikk uten tilknytning til noen Henviser, anses Kunden som ikke-tilknyttet, og ingen provisjoner vil bli opptjent av noen Henvisere for den Kunden med mindre det er blitt avtalt skriftlig med Digital Trafikk. I tilfeller der en Kunde er tilknyttet forskjellige Henvisere for forskjellige tjenester (for eksempel der en Henviser gjør salget, men en annen Henviser gjør en oppgradering for samme Kunde), vil Digital Trafikk tildele provisjoner som ansett hensiktsmessig etter Digital Trafikk’s skjønn. Henviser er forbudt å påvirke eksisterende tilknyttede Digital Trafikk-kunder til å kansellere eller overføre kontoen sin for å "u-tilknytte" seg fra en tidligere Henviser og "tilknytte" seg deg. På samme måte er Heviser forbudt å påvirke eksisterende Digital Trafikk-kunder til å kansellere eller overføre sine ikke-tilknyttede kontoer for å tilknytte seg deg. Med mindre en kansellerings- eller overføringsforespørsel for tilknytningsformål mottas direkte fra Digital Trafikk-kunden i deres egen kapasitet, og ikke etter din instruksjon, vil provisjoner i slike tilfeller ikke gjelde, og slik oppførsel vil bli ansett som et vesentlig brudd på denne avtalen. Utbetaling av provisjoner vil bli bestemt av Digital Trafikk etter eget skjønn. Provisjonssatser kan endres fra tid til annen etter Digital Trafikk’s skjønn.
Provisjonssatsene er for øyeblikket som følger:
a. Enkel Konto: 25% (gjelder for alle godkjente henvisere)
Med mindre annet er spesifisert her, vil provisjonsutbetalinger bli betalt den 15. i hver måned etter at Digital Trafikk har mottatt betaling for et salg, med forbehold om de andre vilkårene i denne avtalen. Hvis den 15. i måneden faller på en helligdag eller helg, vil provisjonsutbetalingene vanligvis skje den påfølgende arbeidsdagen, selv om unntak kan gjelde. Alle provisjonsutbetalinger beregnes basert på beløpet av avgifter mottatt av Digital Trafikk. Alle provisjoner utbetales i norske kroner (NOK). Noen betalingsmetoder kan pådra seg behandlingsgebyrer som kan bli trukket fra dine provisjoner. Din samlede provisjon må være lik eller overstige fem hundre kroner (kr500,00) (NOK) før du mottar en betaling fra Digital Trafikk.
Hvis Digital Trafikk etter eget skjønn bestemmer at et salg ble anskaffet svindelaktig eller som et resultat av brudd på denne avtalen eller gjeldende lov, vil ingen provisjon bli ansett som opptjent for det salget. Hvis en provisjon allerede er utbetalt for et salg som senere anses av Digital Trafikk som svindelaktig eller i strid med denne avtalen eller loven, vil provisjonsbeløpet automatisk bli trukket fra eventuelle fremtidige provisjoner eller tilbakebetalt til Digital Trafikk etter deres valg. Digital Trafikk kan også avslutte denne avtalen og din deltakelse i Programmet umiddelbart uten videre ansvar overfor deg.
Hvis en refusjon eller tilbakebetaling skjer for et salg, og en provisjon allerede er betalt ut til deg for det salget, anses provisjonen som ikke opptjent, og provisjonen vil bli trukket fra dine fremtidige provisjonsutbetalinger.
Digital Trafikk vil gjøre rimelige anstrengelser for å utbetale alle opptjente provisjoner. I tilfelle Digital Trafikk ikke kan utbetale en provisjon av grunner utenfor Digital Trafikk’s kontroll, kan disse provisjonene bli konfiskert etter Digital Trafikk’s eget skjønn.
SEKSJON 4. IMMATERIELLE RETTIGHETER; MEDIEUTGIVELSE
Digital Trafikk kan gi deg visse immaterielle eiendeler, ressurser eller materialer som skal brukes utelukkende i forbindelse med Programmet (samlet kalt "Digital Trafikk-materialer"). Du erkjenner at Digital Trafikk skal opprettholde full eierskap til Digital Trafikk-materialene, og du samtykker i at du ikke vil gjøre noe som er uforenlig med vårt eierskap, og at all din bruk av Digital Trafikk-materialene (inkludert all tilhørende goodwill) skal forsikre til fordel for, og på vegne av Digital Trafikk. Du samtykker i at ingenting i denne avtalen gir deg noen rett, tittel eller interesse i Digital Trafikk-materialene annet enn retten til å bruke Digital Trafikk-materialene i samsvar med denne avtalen. Du samtykker også i at du ikke vil angripe våre rettigheter i eller tittel til Digital Trafikk-materialene eller gyldigheten av Digital Trafikk-materialene eller denne avtalen. I tillegg samtykker du i at all din bruk av Digital Trafikks varemerker vil være i samsvar med den nyeste utgaven av Digital Trafikks retningslinjer for merkevarestil og alle andre anvisninger fra Digital Trafikk angående form og måte for anvendelse av varemerkene. Du samtykker videre i at din autorisasjon til å bruke Digital Trafikk-materialene, inkludert Digital Trafikks varemerker, er personlig; derfor kan du ikke videre-lisensiere eller på annen måte tillate noen andre å bruke Digital Trafikk-materialene. På forespørsel fra Digital Trafikk vil du gi eksempler på alt materiell som inkluderer noen av Digital Trafikks varemerker.
Digital Trafikk gir deg herved en ikke-eksklusiv, royaltyfri lisens til å bruke Digital Trafikk-materialene utelukkende i forbindelse med og som nødvendig for å utføre tjenestene herunder på en måte som er godkjent av Digital Trafikk på forhånd for bruk. Alle rettigheter med hensyn til programvaren eller tjenestene levert av Digital Trafikk ("Tjenester"), og Digital Trafikks navn, varemerker, logoer eller annen immateriell eiendom ("Digital Trafikk-IP"), enten nå eksisterende eller som måtte komme til eksistens, som ikke uttrykkelig er gitt til Henviser heri, forbeholdes Digital Trafikk. Enhver goodwill generert gjennom Henviserens bruk av Digital Trafikk-IP skal forsikre utelukkende til fordel for Digital Trafikk. Med mindre annet er angitt i denne avtalen, kan Henviser ikke bruke Digital Trafikks IP uten Digital Trafikks skriftlige forhåndssamtykke, inkludert men ikke begrenset til bruk av Digital Trafikks varemerker eller merker som en del av ditt firmanavn eller domenenavn. Henviser vil umiddelbart varsle Digital Trafikk om ethvert brudd eller truet brudd på noen av Digital Trafikks IP-rettigheter som Henviser blir oppmerksom på, og vil gi rimelig bistand til Digital Trafikk, på Digital Trafikks bekostning, i forbindelse med dette.
Henviser gir Digital Trafikk en ikke-eksklusiv, royaltyfri lisens til å bruke alt innhold eller materialer publisert eller distribuert av Henviser i forbindelse med Digital Trafikk og Programmet til ethvert lovlig formål, inkludert, men ikke begrenset til, formålene (i) ytterligere promotering av Digital Trafikk, (ii) markedsføring og generering av interesse for Programmet; (iii) fremheving av kreativiteten eller prestasjonene til deg eller andre Henvisere; eller (iv) for ethvert annet formål avtalt mellom deg og Digital Trafikk. Henviser erklærer og garanterer at alt innhold og materialer som du publiserer og distribuerer relatert til Digital Trafikk og/eller Programmet ikke krenker noen tredjeparts immaterielle rettigheter, inkludert andre Henvisere og Digital Trafikk.
Hvis Henviser velger å delta i noen arrangementer eller medieaktiviteter, som virtuelle og fysiske arrangementer, konkurranser, strategimøter, månedlige virtuelle workshops, podcaster, masterminds, topper, konferanser og andre aktiviteter som partene kan bli enige om fra tid til annen (samlet kalt "Aktiviteter"), gir Henviser videre Digital Trafikk alle eierskapsrettigheter og den absolutte og ugjenkallelige rett og tillatelse til å opphavsretts beskytte, bruke og publisere innhold som kan inneholde Henviserens bilde, stemme, likhet og noen av dine andre bidrag ("Lignelse") som ble oppnådd under din deltakelse i de nevnte Aktiviteter. Lignelsen kan bli opphavsrettsbeskyttet, brukt og/eller publisert individuelt eller med andre fotografier eller videoverk, i ethvert medium og til ethvert lovlig formål.
Du erklærer og garanterer at (i) ingen annen part har blitt gitt en eksklusiv lisens med hensyn til Lignelsen, og (ii) ingen annen parts autorisasjon eller samtykke er påkrevd med hensyn til tillatelsen gitt til Digital Trafikk under denne Seksjonen.
Du fraskriver deg enhver rett du måtte ha til å inspisere eller godkjenne Digital Trafikks bruk av Lignelsen, eller reklamekopien eller trykksaken som kan bli brukt i forbindelse med bruken og/eller publiseringen av Lignelsen. Du frigjør Digital Trafikk fra alle krav om ærekrenkelse, krenkelse av privatlivets fred, krenkelse av opphavsrett eller rett til publisitet, eller ethvert annet krav relatert til Lignelsen.
SEKSJON 5. VARIGHET OG OPPSIGELSE
Varigheten av denne avtalen begynner ved din aksept eller signering av denne avtalen (inkludert digitalt). Din deltakelse i Programmet vil fortsette med mindre og inntil den avsluttes. Begge parter kan når som helst avslutte denne avtalen, med eller uten grunn, ved å gi den andre parten tretti (30) dagers skriftlig varsel om oppsigelse. Hvis vi etter eget skjønn bestemmer at du har misligholdt eller forsøkt å misligholde noen vilkår eller bestemmelser i avtalen, eller brutt eller angivelig brutt noen lover/betingelser, enten i forbindelse med din bruk av Digital Trafikk eller på annen måte (samlet kalt "Mislighold/Brudd"), kan vi avslutte avtalen, fryse dine provisjoner, eller suspendere din tilgang til tjenestene umiddelbart og når som helst uten varsel til deg. I et slikt tilfelle, og etter eget skjønn, kan vi også, av de nevnte årsakene, avslutte vårt forhold og suspendere eventuelle kontoer eid/kontrollert av deg. I tilfelle denne avtalen avsluttes på grunn av ditt Mislighold/Brudd, fortaper du umiddelbart alle provisjoner og andre betalinger som skyldes deg eller som i fremtiden kan skyldes deg, uten noe videre ansvar fra Digital Trafikk overfor deg.
Hvis denne avtalen avsluttes eller kanselleres, vil alle bestemmelser som etter sin natur bør overleve, overleve, inkludert, men ikke nødvendigvis begrenset til, alle ansvarsbegrensninger, fraskrivelser av garantier, erstatningsforpliktelser. Alle representasjoner og garantier du har gitt skal også overleve avslutning eller kansellering av denne avtalen og/eller din Digital Trafikk-konto.
SEKSJON 6. TILLEGGSERKLÆRINGER OG GARANTIER
I tillegg til dine andre erklæringer og garantier i denne avtalen, erklærer og garanterer du videre at det ikke er noen tidligere eller pågående offentlige undersøkelser eller forespørsler om, eller rettsforfølgelser mot deg fra Konkurransetilsynet, noen annen statlig myndighet, eller noen bransjeregulerende myndighet, noe sted i verden, og heller ikke noen tidligere eller pågående søksmål mot deg som relaterer til påståtte forsettlige torts eller påstått brudd på forbrukervernlovgivning eller reklamelovgivning. Hvis du blir gjenstand for en slik undersøkelse, forespørsel, rettsforfølgelse eller søksmål når som helst etter at denne avtalen er inngått, er du forpliktet til å varsle Digital Trafikk om det innen 24 timer. Digital Trafikk kan, etter eget og eksklusivt skjønn, umiddelbart avslutte din deltakelse i Programmet, samt umiddelbart avslutte denne avtalen, basert på enhver undersøkelse, prosedyre eller søksmål identifisert i henhold til dette avsnittet.
SEKSJON 7. HELE AVTALEN
Denne avtalen representerer hele avtalen mellom partene med hensyn til Programmet og erstatter enhver annen skriftlig eller muntlig avtale mellom partene. I tilfelle du har inngått en egen skriftlig avtale relatert til Programmet, skal den separate avtalen ha forrang i tilfelle konflikt mellom den og denne avtalen.
SEKSJON 8. UAVHENGIG KONTRAKTØR
Henviser er uavhengige kontraktører av Digital Trafikk. Det er partenes uttrykkelige forståelse og hensikt at det ikke skal eksistere noe forhold av ansatt/arbeidsgiver eller hovedmann og agent mellom Digital Trafikk og deg i henhold til denne avtalen. Du har ingen rett til å handle på vegne av eller binde Digital Trafikk på noen måte, og heller ikke dele i Digital Trafikks fortjenester eller tap. Den eneste kompensasjonen tilgjengelig for deg er angitt i denne avtalen. Du er eneansvarlig og utelukkende ansvarlig for alle dine handlinger eller unnlatelser og handlingene og unnlatelsene til alle som arbeider på dine vegne, samt for eventuelle skatter som skyldes i henhold til dette. Digital Trafikk kan gi overholdelsesanbefalinger og/eller programanbefalinger, slik som strategisamtaler, markedsføringsteknikker, forslag eller veiledning om overholdelse av gjeldende lover/vilkår, eller andre materialer og ressurser som kun er ment for informasjons- og underholdningsformål (samlet kalt "Anbefalinger"). Slike anbefalinger bør ikke påberopes for å sikre din overholdelse av lover/vilkår. Du er eneansvarlig for å sikre at din deltakelse i Programmet og alle påfølgende aktiviteter overholder lover/vilkår, og Digital Trafikk påtar seg intet ansvar eller forpliktelse for å overvåke eller bekrefte din overholdelse eller informere deg om manglende overholdelse.
SEKSJON 9. INGEN GARANTI
Digital Trafikk lover, garanterer eller forsikrer ikke din forretningssuksess, inntekt eller salg. Du forstår, erkjenner og godtar at Digital Trafikk ikke på noe tidspunkt vil gi salgs-tips eller henvisninger til deg. Du forstår og godtar videre at verken Digital Trafikk eller Programmet er en forretningsmulighet, en franchise-mulighet, eller en assistert markedsføringsplan.
SEKSJON 10. ANSVARSBEGRENSNING
Med mindre annet er utilgjengelig eller forbudt ved lov, skal verken Digital Trafikk eller noen av dets offiserer, direktører, aksjonærer, ansatte, uavhengige kontraktører, telekommunikasjonsleverandører og/eller agenter under noen omstendigheter være ansvarlig for noen indirekte, spesielle, tilfeldige, eksemplariske, konsekvensielle, straffende eller andre skader, avgifter, kostnader eller krav som oppstår fra eller er relatert til denne avtalen, tjenestene, programmet, anbefalinger, din eller en tredjeparts bruk eller forsøk på bruk av tjenestene eller programvare, tjeneste eller produkt, uansett om Digital Trafikk har fått melding om muligheten for slike skader, avgifter, kostnader eller krav. Dette inkluderer, uten begrensning, tap av bruk, tap av fortjeneste, tap av data, tap av goodwill, kostnad for anskaffelse av erstatningstjenester eller produkter, eller andre indirekte, spesielle, tilfeldige, straffende, konsekvensielle eller andre skader. Dette gjelder uavhengig av hvordan skadene angivelig er forårsaket, og på enhver teori om ansvar, enten det gjelder kontraktsbrudd, tort (inkludert uaktsomhet og strikt ansvar), garanti eller annet. Under ingen omstendigheter skal Digital Trafikks ansvar overfor deg eller din virksomhet overstige beløpet på tre (3) ganger de betalinger du har betalt til Digital Trafikk for måneden som går forut for datoen da hendelsene som ga opphav til et krav mot Digital Trafikk oppsto, eller femten tusen kroner (kr15,000.00), avhengig av hva som er lavest, med forbehold om gjeldende lov. De nevnte rettsmidler er dine eneste og eksklusive rettsmidler for Digital Trafikks totale forpliktelse og ansvar for ethvert brudd på vår begrensede garanti. Med forbehold om gjeldende lov, vil Digital Trafikks forpliktelse eller ansvar herunder under ingen omstendigheter overstige det begrensede ansvarsbeløpet angitt i denne seksjonen. Dette skal imidlertid ikke hindre Digital Trafikk fra å søke alle tilgjengelige rettsmidler etter lov eller rettsprinsipper.
SEKSJON 11. TVISTELØSNING, GRUPPESØKSMÅLSFRASKRIVELSE OG GJELDENDE LOV
Du godtar at alle saker relatert til Programmet, inkludert eventuelle tvister, skal være underlagt norsk lov, uten hensyn til prinsipper om lovkonflikter. Du samtykker til personlig jurisdiksjon og verneting i norske domstoler, med Trondheim tingrett som avtalt verneting. Du fraskriver deg enhver innvending mot slik jurisdiksjon eller verneting. Den forutgående bestemmelsen om verneting gjelder ikke hvis du er en forbruker bosatt i et annet EU- eller EØS-land. I slike tilfeller kan du fremsette krav i domstolene i det landet hvor du er bosatt.
Enhver krav under denne avtalen må fremsettes innen ett (1) år etter at årsaken til søksmålet oppstod, ellers vil kravet være foreldet. Krav fremsatt under separate vilkår og betingelser kan være underlagt andre begrensninger. Ingen erstatning kan søkes eller mottas for skader annet enn faktiske utgifter, med mindre den seirende part er berettiget til å få dekket kostnader og advokatsalær i samsvar med gjeldende lov.
I tilfelle av enhver kontrovers eller tvist mellom Digital Trafikk og deg som oppstår fra eller i forbindelse med Programmet, skal partene forsøke å løse tvisten raskt og i god tro. Hvis vi ikke klarer å løse tvisten innen rimelig tid (ikke lenger enn tretti (30) dager), kan enhver part velge å bringe saken inn for mekling. Hvis tvisten fortsatt ikke kan løses gjennom mekling, står partene fritt til å forfølge rettslige skritt i henhold til gjeldende lov.
DU OG VI ER ENIGE OM AT ENHVER TVIST SOM IKKE KAN LØSES GJENNOM OVENNEVNTE PROSEDYRER, SKAL LØSES PÅ INDIVIDUELL BASIS. GRUPPESØKSMÅL OG GRUPPEVOLDGIFT ER IKKE TILLATT. DU KAN KUN FREMME ET KRAV PÅ VEGNE AV DEG SELV OG KAN IKKE SØKE ERSTATNING SOM VIL PÅVIRKE ANDRE BRUKERE AV VÅRE TJENESTER ELLER PLATTFORMEN.
SEKSJON 12. SKADESLØSHOLDELSE
Du godtar å beskytte, forsvare, skadesløsholdelse og holde Digital Trafikk, dets offiserer, direktører, ansatte, eiere og morselskaper samt deres etterfølgere skadesløse fra og mot alle krav, handlinger, rettssaker, skader, forpliktelser, tap, avgifter, kostnader eller utgifter som direkte eller indirekte oppstår fra eller på noen måte er knyttet til (1) bruk av eller tillit til informasjon eller data levert eller som skal leveres av deg, (2) enhver påstått eller faktisk Mislighold/Brudd på denne Avtalen fra deg, (3) bruk eller besittelse av eiendom tilhørende Digital Trafikk, inkludert uten begrensning, Digital Trafikks IP eller Digital Trafikks Materialer, (4) enhver uaktsomhet, grov uaktsomhet eller forsettlig forsømmelse fra eller på vegne av deg eller de som jobber på dine vegne, (5) din bruk og/eller modifikasjon av noen av Tjenestene, inkludert Henviserlenker, i forbindelse med denne Avtalen; og (6) ethvert materiale du oppretter eller kampanjer du kjører i forbindelse med Programmet. Digital Trafikk forbeholder seg retten til å overta, for din regning, det eksklusive forsvaret og kontrollen av enhver sak som er underlagt skadesløsholdelse fra deg. Du godtar å samarbeide med vårt forsvar av ethvert krav. Du vil under ingen omstendigheter inngå forlik i noe krav uten Digital Trafikks forutgående skriftlige samtykke.
SEKSJON 13. DELBARHET
Hvis noen av bestemmelsene i denne Avtalen er i strid med eller motsier gjeldende lov, regel eller forskrift, skal bestemmelsen anses som modifisert i den grad som er nødvendig for å overholde loven, regelen eller forskriften. Denne Avtalen, som da er modifisert, skal fortsatt være i full kraft og virkning.
SEKSJON 14. KLAGEUNDERRETNING
Henviser må varsle Digital Trafikk om enhver klage mottatt av Henviseren vedrørende innhold som er distribuert i henhold til denne Avtalen, innen tjuefire (24) timer etter mottak av klagen. Varsel skal sendes til Digital Trafikk sitt supportteam. Besøk https://digital-trafikk.no/hjelp for informasjon om hvordan du kontakter support.
SEKSJON 15. KONFIDENSIALITET OG PERSONVERN
“Konfidensiell Informasjon” betyr enhver ikke-offentlig forretnings-, teknisk-, finansiell eller annen proprietær informasjon du kan motta fra oss i løpet av programperioden, inkludert, men ikke begrenset til, eventuelle merkevareveiledninger, data, personlig informasjon om Kunder eller Potensielle Kunder som Digital Trafikk gir deg for å oppfylle dine forpliktelser under Programmet eller i henhold til en separat tjenesteavtale (“Personlig Informasjon”), eller vilkårene i denne Avtalen. Du samtykker i å holde vår Konfidensielle Informasjon strengt konfidensiell og ikke avsløre den til noen tredjepart eller bruke slik Konfidensiell Informasjon til noe annet formål enn det som uttrykkelig er tillatt her. Konfidensiell Informasjon inkluderer ikke: (a) informasjon som er eller blir offentlig tilgjengelig uten din feil, (b) som var i din besittelse eller kjent for deg uten restriksjoner før mottak fra oss, (c) som rettmessig ble avslørt til deg av en tredjepart uten restriksjoner, eller (d) som ble uavhengig utviklet av deg uten bruk av noen av vår Konfidensielle Informasjon. Du kan avsløre vår Konfidensielle Informasjon der det kreves ved lov eller rettskjennelse; forutsatt at, i den grad det er lovlig tillatt, skal du straks varsle oss slik at vi kan prøve å begrense avsløringen og oppnå konfidensiell behandling eller en beskyttelsesordre for vår Konfidensielle Informasjon. Når det gjelder Personlig Informasjon, representerer og garanterer du at du vil behandle Personlig Informasjon i samsvar med alle gjeldende Lover/Vilkår og i overensstemmelse med gjeldende personvernpolitikk.
Du representerer og garanterer også at du vil opprettholde og gjøre din egen personvernpolitikk tilgjengelig for Kunder eller Potensielle Kunder som du interagerer med som en del av Programmet eller tjenester du gir til Digital Trafikk i henhold til separat avtale. I tillegg representerer og garanterer du at du ikke vil dele eller selge noen Konfidensiell eller Personlig Informasjon til tredjepart, uavhengig av om den tredjeparten er under en konfidensialitetsforpliktelse, uten Digital Trafikks uttrykkelige skriftlige samtykke.
SEKSJON 16. ANSVAR FOR TREDJEPARTSTJENESTER
Vi er ikke ansvarlige for innholdet eller tjenestene til tredjepart, og vi gir ingen garantier angående innholdet eller nøyaktigheten av noen tredjepartstjenester eller -materialer.
VEDLEGG A
KODEKS FOR GOD OPPFØRSEL
Overholdelse av Politikk og Instruksjoner
Henviser skal overholde bestemmelsene i alle gjeldende retningslinjer fra Digital Trafikk og instruksjoner gitt av Digital Trafikk. Dette inkluderer umiddelbar etterlevelse av Digital Trafikk’s forespørsel om fjerning av visst innhold, uttalelser, materiell eller annet tilknyttende materiale publisert eller distribuert av Henviser.
Ærlig Representasjon
Alle krav eller uttalelser Henviser gjør om Digital Trafikk eller Digital Trafikk’s produkter eller tjenester skal reflektere Henviser’s ærlige og sannferdige meninger. Hvis Henviser’s positive oppfatning om Digital Trafikk eller Digital Trafikk’s produkter eller tjenester endres under deltakelsen i Programmet, slik at Henviser ikke lenger kan ærlig støtte Digital Trafikk, skal Henviser umiddelbart informere Digital Trafikk, og Digital Trafikk har rett til å avslutte avtalen.
Nøyaktighet i Materialer
Alt materiale publisert av Henviser skal være en rettferdig, nøyaktig, typisk og sannferdig fremstilling av det som representeres, være typisk for hva den gjennomsnittlige forbrukeren kan forvente å oppnå og tydelig og synlig avsløre generelt forventede resultater.
Forbudte Påstander
Henviser er uttrykkelig forbudt fra å gjøre noen uttrykkelige eller underforståtte påstander om at Digital Trafikk er eller tilbyr en forretningsmulighet, franchise-mulighet eller en assistert markedsføringsplan.
Inntektsgarantier
Henviser kan ikke gjøre, publisere eller kommunisere noen påstander som uttrykkelig eller underforstått garanterer at en Potensiell Kunde vil tjene penger ved å bruke Digital Trafikk eller ved å bli en Henviser.
Korreksjon av Unøyaktigheter
Henviser må rette opp eventuelle uttalelser som senere blir unøyaktige.
Unngå Villedende Påstander
Henviser kan ikke gjøre villedende eller misvisende påstander, eller påstander som ikke er underbygget (dvs., tilstrekkelig bevis må finnes for å støtte påstanden).
Kritikk av Konkurrenter
Hvis Henviser velger å kommentere Digital Trafikk’s konkurrenter eller deres produkt(er), må det være klart at kommentaren ikke er på vegne av eller som representant for Digital Trafikk, og kommentaren kan ikke tolkes som ærekrenkende, misvisende eller villedende, urettferdig eller uten substans.
Forbud mot Ulovlig Innhold
Henviser kan ikke distribuere innhold som er ulovlig, trakasserende eller misbrukende.
Intellektuell Eiendom
Henviser kan ikke distribuere noe innhold som er beskyttet av immaterielle rettigheter, personvernrettigheter eller andre gjeldende lover, med mindre Henviser eier eller kontrollerer alle rettigheter til innholdet og alle elementene i innholdet eller har mottatt alle nødvendige samtykker.
Forbud mot Trafikkomdirigering
Henviser kan ikke bruke programvare eller teknologi som prøver å fange opp eller omdirigere internett-trafikk til eller fra andre nettsteder, eller som potensielt muliggjør omdirigering av henvisningsbetalinger fra et annet nettsted.
Forbud mot Identitetsbedrageri
Henviser kan ikke utgi seg for å være Digital Trafikk eller Digital Trafikk ansatte, eller på annen måte antyde at Henviser har myndighet til å binde eller representere Digital Trafikk.
Bruk av Henvisningslenker
Henviser vil kun bruke sin egen Henvisningslenke uten manipulering og skal ikke dele denne lenken med andre henvisere.
Betalte Reklamekampanjer
Henviser kan kjøre betalte reklamekampanjer under forutsetning av at de overholder lover/terminer.
Forbud mot Ulovlig SEO
Henviser kan ikke delta i noen ulovlige eller villedende handlinger med hensyn til søkemotoroptimalisering.
Ingen Manipulerende Handlinger
Henviser må ikke engasjere seg i villedende, manipulerende eller bedragerske oppførsel (enten utført uavhengig, i koordinering med en potensiell kunde, eller en annen henviser) eller på annen måte engasjere seg i atferd som, etter Digital Trafikk’s ensidige skjønn, er misbruk av eller utenfor ånden av Programmet for å tilegne seg ekstra provisjoner.
Ingen Kopiering av Digital Trafikk’s Nettsted
Henviser vil ikke på noen måte kopiere, ligne eller speile utseendet og følelsen til Digital Trafikk’s nettsted, eller bruke noen midler for å skape inntrykk av at innholdet ditt er Digital Trafikk’s, inkludert ved å ramme inn Digital Trafikk’s nettsted på noen måte.
Ingen Cookie Stuffing
Henviser kan ikke delta i cookie stuffing eller inkludere pop-ups eller falske eller villedende lenker.
Ingen Maskering av Henvisnings-URL
Henviser vil ikke forsøke å maskere henvisnings-URL informasjonen (dvs. siden hvor klikket stammer fra).
Ingen Uoppfordrede E-poster
Henviser vil ikke sende uoppfordrede masse-e-poster, melding-spam, skjema-spam, sosiale medier spam eller noen annen form for kommunikasjon som ikke er samtykket til av potensielle kunder eller andre.
Overholdelse av E-post Lover
Henviser samtykker i å overholde alle lover og forskrifter som gjelder sending av e-post-kommunikasjon, inkludert CAN-SPAM-loven, personvernlovgivning og datasikkerhetsstandarder i samsvar med bransjen, og skal erstatte Digital Trafikk for eventuelle krav som følger av manglende overholdelse. E-poster må sendes på Henviser’s vegne og må ikke angi eller antyde at de sendes på vegne av Digital Trafikk. Henviser skal være “den utpekte avsenderen” av e-poster som inkluderer Digital Trafikk-lenker, rense den potensielle listen over mottakere mot gjeldende ikke-epostlister, inkludere en fungerende avmeldingsmekanisme i alle slike e-poster, og respektere alle avmeldinger.
Overholdelse av SMS Lover
Henviser samtykker i å overholde alle lover og forskrifter som gjelder sending av melding-kommunikasjon, inkludert lover, personvernlovgivning og datasikkerhetsstandarder i samsvar med bransjen, og skal erstatte Digital Trafikk for eventuelle krav som følger av manglende overholdelse. Tekstmeldinger må sendes på Henviser’s vegne og må ikke angi eller antyde at de sendes på vegne av Digital Trafikk. Henviser må ikke sende tekstmeldinger til noen tredjepart uten forutgående skriftlig samtykke, og må respektere alle avmeldinger.
Overholdelse av Personvernlovgivning
Henviser samtykker i å overholde alle personvernlovgivning og forskrifter ved innsamling av personlig informasjon om potensielle kunder og kunder. Henviser samtykker i å overholde Digital Trafikk’s personvern i behandlingen av personlig informasjon, og Henviser samtykker i å implementere og publisere sine egen personvernvilkår.
Reklameplattformer
Henviser vil ikke opprette annonser som vises på (a) nettsteder og apper som inneholder eller refererer til kategorier som vokseninnhold, pornografi, våpen, grafisk vold (inkludert eventuelle bilder fra voldelige videospill), alkohol, rusmidler, tragedie, transportulykker, sensitive sosiale spørsmål, gambling eller innhold som er støtende, profan, hatefulle, truende, skadelig, ærekrenkende, trakasserende eller diskriminerende (enten basert på rase, etnisitet, tro, religion, kjønn, seksuell orientering, fysisk funksjonshemning eller ellers), eller som oppfordrer til ulovlig eller støtende atferd; eller (b) annonser som vises på falske nyhetsinnhold.
Bruk av Digital Trafikk Innhold
Henviser vil ikke bruke bilder, tekst eller annet innhold levert av Digital Trafikk, med mindre dette er autorisert av Digital Trafikk på forhånd skriftlig, og kan ikke endre det grafiske bildet eller teksten på noen måte. Alle våre rettigheter til bildene og tekstene, andre bilder, våre handelsnavn og varemerker, og alle andre immaterielle rettigheter er forbeholdt.
Tilbud og Rabatter
Henviser vil ikke tilby rabatter, kuponger, gratis prøver, kampanjekoder eller andre salgsfremmende tilbud som ikke er uttrykkelig autorisert av Digital Trafikk skriftlig. Digital Trafikk kan, på en sak-til-sak basis, tilby deg tilgang til rabatter, kuponger, gratis prøver, kampanjekoder eller andre salgsfremmende tilbud, og du samtykker i å overholde alle vilkår og begrensninger som Digital Trafikk etablerer i forbindelse med slike salgsfremmende tilbud samt alle lover/terminer.
Eksterne Lenker
Henviser kan ikke opprette eller gi lenker til eksterne nettsteder som bryter denne Kodeksen for God Oppførsel.
Innhold og Kontoansvar
Vedlikehold og oppdatering av ditt innhold, kontoer og nettsteder vil være ditt ansvar, men vi kan overvåke dette, og du samtykker i å etterkomme eventuelle endringer vi ber om som relaterer seg til Programmet.
VEDLEGG B
Krav til Åpenhet fra Digital Trafikk
Henviser erklærer, garanterer og samtykker i å overholde følgende retningslinjer for alt innhold som skapes på vegne av Digital Trafikk:
Krav til Åpenhet
Henviser må gjøre sine materielle forbindelser til Digital Trafikk (og/eller dets merkevarer, produkter, tjenester, etter behov) kjent for seerne av innholdet deres på en måte som er i samsvar med avtalen, kravene fastsatt i disse kravene til åpenhet fra Digital Trafikk og all gjeldende lov og bransjeveiledning, inkludert, men ikke begrenset til, Konkurransetilsynets retningslinjer for bruk av anbefalinger og vitnesbyrd i reklame.
Materielle forbindelser kan inkludere, men er ikke begrenset til, økonomisk kompensasjon, gratis produkt, gavekort, rabatter, personlige eller profesjonelle forhold, tilgang til arrangementer eller opplevelser, og mer. For tydelighetens skyld, må Henviserens materielle forbindelser opplyses selv når man bare tagger Digital Trafikk eller dets merkevarer, eller bare legger ut et bilde eller en video av Henviser som bruker et av Digital Trafikk’s produkter eller tjenester.
Opplysninger Må Være “Tydelige og Synlige”
A. “Tydelige”
Opplysninger (1) må være lette å forstå for en vanlig seer av Henviseren’s innhold (inkludert medlemmer av gruppene det er rettet mot), (2) må nøyaktig beskrive Henviserens materielle forbindelser og (3) må ikke være i strid med eller inkonsekvente med noe annet i Henviseren’s innhold.
Med mindre annet er avtalt på forhånd skriftlig av Digital Trafikk, er disse alternativene for opplysninger om materielle forbindelser:
For opplysninger om en materiell forbindelse, kan Henviser bruke #annonse eller #reklame, forutsatt at det er klart at Digital Trafikk er sponsoren av innlegget.
Som aktuelt er også følgende tillatt:
“Sponset av Digital Trafikk”
Naturlig språk som gjør forbindelsen lett forståelig. For eksempel:
“Jeg er en betalt henviser for Digital Trafikk”
“Betalt innlegg for Digital Trafikk”
“Jeg ble betalt av Digital Trafikk for å….”
Hvis Henviser mottar provisjoner i forbindelse med en henviser-lenke:
Hvis Henviseren’s innlegg tydelig og synlig identifiserer Digital Trafikk som sponsor, inkluderer #annonse eller #reklame og seerne kan se #annonse eller #reklame og Henviserens henviser-lenke samtidig, er ingen ytterligere opplysninger nødvendig.
Hvis #annonse eller #reklame og henviser-lenken ikke er synlige samtidig, må Henviser inkludere en av følgende opplysninger når de legger ut henviser-lenken:
“Dette er en henviser-lenke og jeg får provisjoner for kjøp gjort gjennom lenkene i dette innlegget.”
“Jeg er en Digital Trafikk-henviser, noe som betyr at jeg får en provisjon når kjøp gjøres gjennom denne lenken: [URL]”
Følgende opplysninger om materielle forbindelser fungerer IKKE alene og KAN IKKE BRUKES SOM ENESTÅENDE OPPLYSNINGER:
For opplysninger om materiell forbindelse:
#DigitalTrafikk
Forkortelser som ikke vil bli forstått av forbrukere (f.eks., #spon, #ba, #sp, #kollab, osv.)
Bare bruk av #partner, #ambassadør, #konsulent, #rådgiver, #henviser, #teamDigitalTrafikk, osv.
Bare bruk av “takk”, “gave” eller “mottatt” (uten forklaring hvis Henviser refererer til å motta noe av verdi)
Bare bruk av plattformens merkeverktøy uten videre opplysninger
Bare tagging eller @mentioning Digital Trafikk
Bare bruk av en kampanje-hashtag
Opplysninger må gis uansett plassbegrensninger og vises i hvert aktuelt innlegg/innhold.
Hvis en anbefaling gjøres gjennom visuelle midler, bør opplysningene også gjøres visuelt. Hvis anbefalingen gjøres lydmessig, bør opplysningene også gjøres lydmessig. Og hvis anbefalingen gjøres både visuelt og lydmessig, bør opplysningene gjøres både visuelt og lydmessig. For klarhetens skyld, avhengig av kreativiteten og innlegg formatet, kan flere typer opplysninger være hensiktsmessige.
Noen faktorer å vurdere når man vurderer tydeligheten av en visuell opplysning inkluderer: skrifttype, farge og størrelse på opplysningen, hvor godt det kontrasterer mot rammen (det kan være fornuftig å ha en solid bakgrunn bak opplysningen), hvor mye tid følgere har til å se på rammen og innvirkningen av konkurrerende tekst eller andre visuelle elementer.
Noen faktorer å vurdere når man vurderer tydeligheten av en lydmessig opplysning inkluderer: hastighet, volum og rytme av opplysningen, hvor nært i tid opplysningen er til omtalen av Digital Trafikk (eller dets produkter eller tjenester), innvirkningen av konkurrerende bakgrunnsmusikk og andre lyder, og om gjentakelse kan være nødvendig på grunn av direktesending, innleggslengde eller andre faktorer.
Krav til Opplysninger Basert på Publiseringsformat
For innlegg i strømmen (som X (tidligere Twitter), Facebook og Instagram grid-innlegg):
Opplysninger må vises i de første to linjene av teksten.
Opplysninger skal ikke være begravet (f.eks., opplysninger skal ikke være bare i en bio eller under en lenke, som en “Mer,” “Juridisk” eller “Opplysning” knapp; eller midt i eller på slutten av en serie med hashtagger, andre opplysninger, eller generell tekst).
For video, live stream, historier, osv.:
Video: I video-innlegg: (1) plasser opplysningene i selve videoen og i videoens beskrivelse; og (2) vis opplysningene i videoen lenge nok til at seeren kan lese og forstå det.
Opplysninger må vises i begynnelsen av videoen (i videoen) samt i videoens beskrivelse.
Det er IKKE tilstrekkelig å gjøre en opplysning bare på en sluttkort.
Historier, Snaps, TikToks, osv.: Overlegg opplysningene over bildene eller videoene på en måte som er: (1) lett å merke seg, lese og forstå i den tiden som seerne har til å se; og (2) godt kontrastert mot bakgrunnen og plassert med tanke på hvor seerens oppmerksomhet blir trukket.
Direktesending: Gjenta opplysningene gjennom strømmen etter behov for å sikre at forbrukerne hører dem hvis de blir med på forskjellige tider.
Plattform-spesifikke transparensverktøy, som “Merket Innhold”-verktøyene på Instagram, bør brukes i tillegg til de ovennevnte opplysningsalternativene på sosiale medier, men kan ikke brukes som erstatning.
I tilfelle Henviser legger ut på en sosial medieplattform og innlegget kan bli syndikert til en annen sosial medieplattform, må opplysningene følge med innlegget, og vises uunngåelig på alle plattformer.
Modifikasjoner
Henviser samtykker herved i at Digital Trafikk skal ha rett til å gjøre endringer i kravene til åpenhet fra Digital Trafikk og alle retningslinjer eller veiledninger inkludert der, og Henviser skal overholde slike endringer, så lenge slike endringer blir gitt til Henviser.
© 2025, av Digital Trafikk